Mesafeli Satış Sözleşmesi
Madde 1 - TARAFLAR
SATICI : |
||
Unvanı : |
AY MARKA MAĞAZACILIK A.Ş. |
|
Adres : |
Ayazağa Mahallesi Azerbaycan Caddesi 3A Blok No: 3/O İç Kapı No:3 Sarıyer/İstanbul |
|
Telefon : |
444 3 662 (Müşteri Hizmetleri) |
|
Fax : |
212 386 20 10 |
|
E-Posta : |
onlinedestek@aymarka.com.tr |
|
Mersis No : |
0106063107400019 |
|
Vergi No : |
1060631074 |
|
Banka Hesabı : |
Garanti Bankası Bakırköy Kurumsal Şube (382) Hesap No: 6297916 |
|
ALICI (TÜKETİCİ) : |
||
Adı,Soyadı/ Ünvanı : |
|
|
Adres : |
|
|
Telefon : |
|
|
E-Posta : |
|
Madde 2 - SÖZLEŞME KONUSU ÜRÜN, FİYAT, ÖDEME VE TESLİMAT
İşbu Sözleşme'nin konusu, SATICI’nın ALICI’nın İNTERNET SİTESİ’nden sipariş vermek istediği ve nitelikleri aşağıda belirtilen ürünü, işbu Sözleşme'de belirtilen bedelinin tam olarak ödenmesi karşılığında satma ve devretme taahhüdüyle ile ilgili olarak Taraflar'ın hak ve yükümlülüklerinin tespitidir.
Ürünlerin (malların/hizmetlerin) Cinsi ve Türü, Miktarı, Marka/Modeli/Rengi, Birim Fiyat(lar)ı ve Satış Bedeli ile Ödeme (tahsilat) Bilgileri ve ALICI'nın bildirdiği teslim yeri dahil Teslimat Bilgileri aşağıda belirtildiği gibidir. Teslimatı yapacak kargo firmasının ALICI'nın bulunduğu yerde şubesi olmadığı takdirde ALICI'nın ürünü SATICI tarafından bildirilecek bir diğer yakın şubesinden teslim alması gerekmektedir (Bu hususta ALICI'ya gerekli bilgilendirme, e-posta/mail, SMS veya telefonla yapılacaktır). Teslimat ile ilgili diğer konular Sözleşme'nin aşağıdaki 7. maddesinde belirtilmiştir.
Siparişin gerçekleşmesi durumunda ALICI işbu sözleşmenin tüm koşullarını kabul etmiş sayılır.
ÜRÜN |
BİRİM FİYAT (TL) |
ADET |
TOPLAM (TL) |
Marka, Ürün, Renk, Beden vb. |
____ TL |
_ |
___ TL |
Kullanılan hediye çeki / Paracık / _______ toplamı |
___ TL |
||
Sipariş işlem ve gönderim-kargo ücretleri |
___ TL |
||
SİPARİŞ ÖDEME TOPLAMI (KDV Dahil) |
_____ TL |
Ödeme (Tahsilat) Bilgileri
Ödeme Şekli-Aracı : (Kredi Kartı / Kapıda Kredi Kartlı veya Nakit Tahsilat)
[Kart Tipi Visa ....
Kart Numarası ....
Ödeme Kredi Kartı ...
Kredi Kartına Taksit/Tek Çekim .
Toplam Tutar ... ]
Teslimat Bilgileri : |
||
Adı,Soyadı/ Unvanı : |
|
|
Adres : |
|
|
Telefon : |
|
|
E-Posta : |
|
|
Fatura Bilgileri : |
||
Adı,Soyadı/ Unvanı : |
|
|
Adres : |
|
|
Telefon : |
|
|
E-Posta : |
|
|
Cayma hakkının olduğu durumlarda satıcının iade için öngördüğü taşıyıcı: Yurtiçi Kargo Servisi A.Ş.
ALICI’nın sipariş esnasında ürünü seçtiği Divarese Mağazası’ndan teslim yöntemiyle teslimat seçeneğini seçmesi halinde, ürün Seçili Divarese Mağazası’na teslimatı yapacak lojistik firması tarafından ALICI’nın seçmiş olduğu teslimat noktasına taahhüt edilen teslim süresi içerisinde ve ,işbu Sözleşme’nin 7.1 maddesinde de sayılan sipariş durumu “Ön Sipariş” veya ALICI’nın isteği veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan “Sipariş Üzerine Üretim” olarak belirtilen ürünler saklı olmak kaydı ile, her halükârda 30 (otuz) günlük yasal süreyi aşmamak koşulu ile teslim edilecektir. Ürünün teslimat noktasına bırakılmasının ardından ALICI’nın İNTERNET SİTESİ’ne bildirdiği/kaydolurken iletmiş olduğu telefon numarasına/e-posta adresine gelen kod ile en geç 7 iş günü içerisinde10:00-22:00 Saatleri arasında ürünü teslim alacaktır. ALICI’nın işbu süre içerisinde ürünü teslim almaması halinde ürünü iade ettiği kabul edilecek olup ürün bedeli, siparişi gerçekleştirdiği kredi kartı/banka hesabına iade edilecektir. Ödemenin taksitli yapılması halinde, SATICI ürün bedelinin tamamını ALICI’nın ödeme yaptığı bankaya tek seferde ödemektedir. Bu tutar Banka tarafından ALICI’nın sipariş sırasında seçtiği ay kadar taksitle iade edilecektir. Bankaların iadeyi ALICI hesabına yansıtma süreci üç haftayı bulabilmektedir. Bu tutarın SATICI tarafından Banka’ya iadesinden sonra ALICI’nın hesaplarına yansıması Bankanın işlem süreci ile ilgili olup bu süreçteki olası gecikmeler SATICI’nın sorumluluğunda değildir.
ALICI, siparişlerine ilişkin bilgi almak ve şikayetlerini iletmek için 444 3 662 nolu Ay Marka Müşteri Hizmetleri numarasını arayabilir ve onlinedestek@aymarka.com.tr mail adresine yazılı bildirimde bulunabilir.
Madde 3 - ALICI'NIN ÖNCEDEN BİLGİLENDİRİLDİĞİ HUSUSLAR
ALICI, aşağıdaki hususlarda, bu Sözleşme'nin ALICI tarafından İNTERNET SİTESİ'nde kabulü ile kurulmasından ve gerek siparişi, gerek ödeme yükümlülüğü altına girmesinden önce İNTERNET SİTESİ'nin ilgili sayfaları-kısımlarındaki tüm genel-özel açıklamaları görerek ve inceleyerek bilgilendiğini teyiden kabul eder.
- SATICI'nın unvanı ve iletişim bilgileri ile güncel tanıtıcı bilgileri,
- Ürün(ler)'in İNTERNET SİTESİ'nden alınması sırasındaki satış işlemi aşamaları ile yanlış girilen bilgilerin düzeltilmesine ilişkin amaca uygun araçlar-yöntemler,
- SATICI'nın mensubu olduğu Meslek Odası (İTO-İstanbul Ticaret Odası) ve ITO'nun meslek ile ilgili öngördüğü davranış kuralları bilgisinin edinebileceği elektronik iletişim bilgileri (Telefon: 4440486, www.ito.org.tr)
- SATICI tarafından uygulanan ALICI bilgileri için geçerli gizlilik, veri kullanımı-işleme ve ALICI'ya elektronik iletişim kuralları ile ALICI'nın bu hususlarda SATICI'ya verdiği izinler, ALICI'nın kanuni hakları, SATICI'nın hakları ve tarafların haklarını kullanım usulleri,
- Ürünler için SATICI tarafından öngörülen gönderim kısıtlamaları,
- Sözleşme konusu Ürün(ler) için SATICI tarafından kabul edilen ödeme yöntem-araçları ile Ürünler'in temel özellik-nitelikleri, vergiler dahil toplam fiyatı (ilgili masraflar da dahil olmak üzere ALICI'nın SATICI'ya ödeyeceği toplam bedel),
- Ürünler'in ALICI'ya teslimine ilişkin usuller ile nakliye-teslim-kargo masrafları hakkında bilgiler,
- Ürünler ile ilgili diğer ödeme/tahsilat ve teslimat bilgileri ile Sözleşme'nin ifasına ilişkin bilgiler, bu hususlarda tarafların taahhüt-sorumlulukları,
- ALICI'nın cayma hakkına sahip olmadığı Ürünler ve diğer mal-hizmetler,
- ALICI'nın cayma hakkının olduğu durumlarda bu hakkını kullanma şartları, süresi ve usulü, SATICI’nın iade için öngördüğü taşıyıcıya ilişkin bilgiler ile hakkın süresinde kullanılmaması durumunda ALICI'nın cayma hakkını kaybedeceği,
- Cayma hakkı olan Ürünler'de, Ürün cayma süresi içinde kullanım talimatlarına, olağan işleyişine veya teknik özelliklerine uygun kullanılmamasından ötürü bozulduğu veya bir değişikliğe uğradığı takdirde ALICI'nın cayma talebinin kabul edilmeyebileceği ve her durumda SATICI'ya karşı sorumlu olacağı, SATICI'nın kabul ettiği hallerde söz konusu bozukluğa veya değişime göre uygun bulduğu bir tutarı ALICI'ya yapacağı geri ödemeden tenzil (mahsup) ile tahsil edebileceği,
- Cayma hakkının bulunduğu durumlarda Ürünleri SATICI'ya ne şekilde iade edebileceği ve ilgili tüm mali hususlar (iade yolları, masrafı ve Ürün bedelinin iadesi ve iade sırasında ALICI tarafından kazanılmış/kullanılmış ödül puanları, kampanyalı satışlarda bedelsiz ürünler, sağlanmış diğer ücretsiz/iskontolu/indirimli imkanlar, hediye çeki vb.leri için ALICI'ya geri ödemeden yapılabilecek indirim ve mahsuplar ile yetmediği hallerde duruma göre ALICI'dan ek tahsilatlar dahil),
- ALICI'nın tüzel kişi olması halinde, ticari ya da mesleki amaçlarla satın aldığı Ürünler için (örneğin toplu alımlar herhalükarda bu nitelikte sayılır) cayma hakkı başta olmak üzere 'tüketici haklarını' kullanamayacağı,
- İade Kartının, siparişlerin iadesinde müşterinin tercihine bağlı olarak para iadesinin yapıldığı cep telefonu üzerinden sorgulanabilir sanal kart olduğu,
- Hediye Kartın (Treasure Card), müşteriler (bireysel hediye kartı) ile kurumların Divarese mağazaları ya da divarese.com üzerinden yapılacak tüm alışverişlerde kullanılmak üzere belirli bir para karşılığı satın aldığı hediye kartı olduğunu,
- İade kartı ve hediye kartının yalnızca Ay Marka Mağazacılık A.Ş.’nin satıcı olduğu ürünlerde geçerli olduğu,
- Mahiyetine göre bu Sözleşme'de de yer alan diğer tüm satış şartları ile işbu Sözleşme ALICI tarafından İNTERNET SİTESİ'nde onaylanarak kurulduktan sonra ALICI'ya elektronik posta ile gönderildiğinden ALICI tarafından istenen süre ile saklanıp buradan erişilebileceği, SATICI'nın da üç yıl süre ile nezdinde saklayabileceği.
- Gizlilik, kişisel veriler ve elektronik iletişimler hakkında işlem-uygulamalar,
- Uyuşmazlık hallerinde ALICI'nın SATICI'ya şikayetlerini iletebileceği iletişim bilgileri ile yasal başvurularını 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un (“Kanun”) ilgili hükümlerine uygun olarak yerleşim yerindeki İlçe/İl Hakem Heyetleri ile Kanun’un 73/A maddesi uyarınca dava açılmadan önce arabulucuya başvurulması şartı ile Tüketici Mahkemeleri'ne yapabileceği,
- ALICI’nın, siparişine ilişkin bilgi almak ve şikayetlerini iletmek için 444 3 662 nolu Müşteri Hizmetleri numarasını arayabileceği ve onlinedestek@aymarka.com.tr mail adresine yazılı bildirimde bulunabileceği.
Madde 4 - CAYMA HAKKI
ALICI Ürün'ü teslim aldığı tarihten itibaren 30 (otuz) gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin bu Sözleşme'den cayma hakkına sahiptir.
ALICI, cayma hakkı kullanım bildirimini websitesinde “Siparişlerim” bölümünde yer alan “İade Talebi Oluştur” seçeneği üzerinden Satıcı’ya ulaştırır. Satıcı ALICI’nın cayma beyanının kendisine ulaşmasından sonra ALICI’ya bildiriminin kendisine ulaştığına dair teyit bilgisi verir.
Ancak kanunen şu mal/hizmetlere ilişkin sözleşmelerde, kullanılmamış/istifade edilmemiş olsa dahi, cayma hakkı bulunmamaktadır :
- a. ALICI'nın özel istekleri veya onun kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallar (üzerinde değişiklik ya da ilaveler yapılarak kişiye/kişisel ihtiyaçlara özel hale getirilenler, ALICI siparişine istinaden yurt içinden veya dışından ithal/temin edilen özel Ürünler dahil)
- b. kozmetik vb. ile çikolata vb. gıda maddeleri gibi çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek mallar
- c. kozmetik, mayo, iç giyim mamülleri vb. teslimden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış ve iadesi sağlık-hijyen açısından uygun olmayan mallar
- d. teslimden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallar
- e. ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış kitap, CD, DVD, ses ve görüntü kayıtları, yazılımlar vb. dijital içerikli her türlü ürünler ile bilgisayar sarf malzemeleri;
- f. elektronik ortamda anında ifa edilen tüm hizmetler ve tüketiciye anında teslim edilen her türlü gayri maddi mallar
- g. fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı/sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetler
- h. abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınlar
- i. belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesi hizmeti
- j. ALICI onayı ile cayma hakkı süresi içinde ifasına başlanan hizmetler ve
- k. genel olarak ilgili mevzuat uyarınca mesafeli satış kapsamı dışında kabul edilen diğer mal-hizmetler ile ALICI'nın ticari/mesleki amaçla satın alma yaptığı haller.
Cayma hakkı kullanımı mümkün olan hallerde, ALICI, cayma süresi içinde malı, işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullanmadığı takdirde meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan kanun gereği sorumludur. Buna göre, cayma tarihine kadarki süreçte Ürün'ün kullanım talimatlarına, teknik özelliklerine ve işleyişine uygun bir şekilde kullanılmamasından ötürü değişiklik veya bozulma olursa ALICI cayma hakkını kaybedebilir.
Cayma hakkı bulunan hallerde ALICI'nın cayma hakkını kullandığına dair açık bir bildirimi 30 (otuz) günlük süre içinde SATICI'ya yöneltmiş (yukarıda belirtilen iletişim adreslerine sözlü/yazılı veya sistem üzerinden iletmiş) olması yeterlidir. Söz konusu hakkın süresi içerisinde kullanılması durumunda, ALICI Ürün'ü azami on (10) gün içerisinde, SATICI'nın yukarıdaki adresine gönderilmek üzere Satıcı’nın belirlediği taşıcıya teslim etmekle yükümlüdür. ALICI ürünü, Mesafeli Satış Sözleşmesi ve/veya Ön Bilgilendirme Formunda belirtilen ürün iadeleri için SATICI’nın öngördüğü anlaşmalı kargo firmasının, bulunduğu İlçe dahilindeki veya harindeki bir şubesinden gönderebilir. Ancak, iade için ALICI’nın bulunduğu yerde SATICI’nın belirlediği kargo firmasının şubesinin bulunmaması halinde, ALICI Ürün’ü herhangi bir kargo firmasıyla gönderebilecektir.
Bu iade işleminde Ürün'ün kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ile birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak teslim edilmesi gerekmektedir. İade kartındaki veya hediye kartındaki bakiyenin kullanıldığı siparişlerde İade kartı veya hediye kartı ile ödenen tutar kadar iade tutarı kullanılan karta göre İade kartına veya hediye kartına yapılacaktır.
Ayrıca vergi mevzuatı gereği, ALICI tarafından kanunen İade Faturası kesilmesi gereken hallerin yanı sıra Ürünle beraber iade edilecek olan fatura üzerinde, aşağıda belirtilen, iade ile ilgili bölüm doldurulup imzalanacaktır. Faturası kurumlar (tüzel kişiler) adına düzenlenen sipariş iadeleri, İade Faturası kesilmediği takdirde kabul edilmeyecektir.
ALICI’nın cayma hakkına yönelik yukarıda belirtilen hususları yerine getirmesi, cayma hakkını kullandığına dair bildirimi yukarıda belirtilen süre içerisinde ve mevzuata uygun olarak SATICI’ya iletmesi kaydı ile, cayma bildiriminin SATICI'ya ulaştığı tarihten itibaren 14 gün içinde, Ürün bedeli ve varsa Ürün'ün ALICI'ya teslim masrafları ALICI'ya, Ürün'ü satın alırken kullandığı ödeme aracına uygun bir şekilde iade edilir. Ancak çoklu sipariş söz konusu ise, çoklu siparişteki ürünlerden bir kısmının iptal/iade edilmesi durumunda teslim masrafları ALICI’ya iade edilmeyecek olup; tüm ürünlerin ALICI tarafından iptal/ iade edilmesi halinde ise teslim masrafları ALICI’ya iade edilmektedir.
ALICI'nın Ürünler'e ilişkin cayma süresi sonrasındaki kanuni hakları-sorumlulukları ile SATICI'nın ALICI'dan olan, ödül puanlarına, bedelsiz/indirimli/iskontolu satışlarına ilişkin bulunanları da kapsamak üzere akdi ve kanuni tahsil-mahsup hakları dahil hak ve yükümlülükleri ayrıca mevcut ve geçerlidir. The One üyesi ALICI’lar bakımından; ALICI’nın cayma hakkını kullanması halinde alışverişinde kazandığı The One puanları SATICI tarafından geri alınmaktadır. Satıcı mal/hizmetin ifasının imkânsızlaştığını düşünüyorsa, bu durumu öğrendiği tarihten itibaren 3 (üç) gün içinde durumu ALICI’ya yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirir. Bu durumda ödenen bedel ve varsa teslimat masrafları da dahil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeler bildirim tarihinden itibaren 14 (ondört) gün içinde ALICI’nın siparişi gerçekleştirdiği kredi kartı/banka hesabına iade edilir. Ödemenin taksitli yapılması halinde, SATICI ürün bedelinin tamamını ALICI’nın ödeme yaptığı bankaya tek seferde ödemektedir, bu tutar Banka tarafından ALICI’nın sipariş sırasında seçtiği ay kadar taksitle iade edilecektir. Bankaların iadeyi ALICI hesabına yansıtma süreci üç haftayı bulabilmektedir. Bu tutarın SATICI tarafından Banka’ya iadesinden sonra ALICI’nın hesaplarına yansıması Bankanın işlem süreci ile ilgili olup bu süreçteki olası gecikmeler SATICI’nın sorumluluğunda değildir.
Ürün iadesinin Seçili Divarese Mağazası’ndan yapılması durumunda ALICI www.divarese.com üzerinden Mağaza’dan iade şartlarını kabul ettikten sonra ürünü aldığı iade kodu ile iade kodunun geçerli olduğu 7 gün içerisinde 10:00-22:00 Saatleri arasında elektronik ortamda onayladığı koşullara uygun bir şekilde (kargonun tamamen kapalı ve paketlenmiş bir olması, iade paketinin üzerinde isim-soyisim, TCKN, telefon ve kargo kodunun kargo eksiksiz yazılmış olması) Seçili Divarese Mağazası’na teslim edecektir. 30 günlük cayma süresi içerisinde iade edilmeyen ve/veya ayıplı/gizli ayıplı ürünlerin hiçbir Divarese Mağazasından iadesi kabul edilmez. Bu ürünlere ilişkin değişim talepleri ise sadece Divarese mağazalarına (Outlet mağazalar hariç) yapılabilmekte olup; değişim talepleri Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’dan doğan tüketici hakları çerçevesinde değerlendirilecektir.
Madde 5 - ALICI'NIN SÖZLEŞME KONUSU ÜRÜNÜ SATIN ALIRKEN ÖDÜL PUANLARI KAZANDIĞI VE/VEYA ÖDÜL PUANLARI KULLANARAK SATICI'YA ÖDEME YAPTIĞI HALLERDE UYGULANACAK ÖZEL ŞARTLAR
5.1. Ödül puanları vb.lerini kazandıran bir kuruluş ile ALICI ve SATICI arasında, ödül puanlarının SATICI'ya ait İNTERNET SİTESİ'nden alışverişlerde indirim vb. sağlamasına imkan veren cari bir anlaşmanın-sözleşmenin varlığında, ALICI, SATICI'nın söz konusu anlaşması ve keza kendisinin anılan kuruluş ile sözleşmesinin gereği olarak bu Sözleşme konusu alışverişi sebebi ile öyle bir ödül puanı kazanmış ise, işbu Sözleşme'den cayılması ve sair suretle feshi/sipariş iptali ile ALICI'ya bir geri ödeme yapılması mevzubahis olan hallerde, ALICI tarafından bu Sözleşme konusu satın alma ile kazanılmış ödül puanları, hediyeler ve benzerlerinin tutarı (parasal değeri) ALICI'dan geri alınır. Şöyle ki; bu geri alma işlemi, SATICI'nın ilgili kuruluş ile anlaşmasında farklı bir yöntem öngörülmedikçe, ALICI'nın anılan kuruluş-sistem nezdinde (işbu Sözleşme konusu alışveriş ile kazanılmış ödül puanları hariç) yeterli-başka ödül puanı mevcut ise öncelikle o ödül puanlarından, mevcut değil ise SATICI'nın ALICI'ya iade edeceği bedelden nakden indirilerek (mahsup edilerek) yapılır.
5.2. ALICI tarafından işbu Sözleşme konusu Ürün alışverişinde SATICI'ya ödeme kısmen/tamamen ödül puanları vb. ile yapılmış ise, bu suretle satın alınan Ürün'ün bu Sözleşme'nin ilgili hükümlerine göre Ürün bedeli ALICI'ya geri ödenecek biçimde iadesinin söz konusu olduğu hallerde, ALICI'nın Ürün'ü İNTERNET SİTESİ'nde satın alırken SATICI nezdindeki kullandığı ödül puanı ve benzerleri, SATICI'nın ilgili kuruluş ile farklı bir anlaşması olmadıkça, ALICI'ya (yine puan olarak) iade edilebilir.
5.3. ALICI tarafından herhangi bir surette haksız ödül puanı kazanımı veya kullanımının tespit edildiği durumlarda geçerli bir genel kural olarak, söz konusu ödül puanlarının parasal değeri-tutarı SATICI tarafından ALICI'dan (kredi kartından, nakden ve sair yasal yöntemler ile) tahsil olunabilecektir. Bu hüküm, öyle bir sistemin uygulaması neticesi SATICI tarafından ALICI'ya hediye verilen malların bedeli için de geçerlidir.
5.4. Ödül puanı ve benzerlerinin kazanım ve kullanım işlemleri ilgili diğer hususlar, söz konusu kuruluş ile ALICI ve SATICI arasındaki anlaşma-sözleşmelerin hükümlerine tabi olup, ilgili hallerde SATICI, gerek burada, gerek anılan sözleşme-anlaşmalarda belirli tüm hak-yetkileri ALICI ve kuruluş nezdinde kullanabilir, ilgili işlemleri belirtilen kuruluş ve/veya aynı sistemdeki diğer işyerleri adına ve/veya hesabına da yapabilir.
5.5. SATICI'dan kazanılan veya SATICI nezdinde kullanılan ödül puanları, hediye çekleri vb. mukabili nakdi para talepleri, hiçbir durumda ve surette kabul edilmez.
5.6. SATICI, ALICI ile yukarıda anılan kuruluşlar arasındaki ihtilaflar ile bunların herhangi bir maddi, hukuki, mali ve mali olmayan sonucu için hiçbir mesuliyet kabul etmemektedir; yukarıdaki hükümler geçerli ve saklıdır.
5.7. Yukarıdaki hükümler, varsa, Tüketici'nin doğrudan SATICI'dan edindiği ödül puanı kazanım ve kullanımlarında da kıyasen
İNTERNET SİTESİ/SATICI'dan ödül puanı kazanan veya SATICI'ya ödemelerinde ödül puanı vb.lerini kullanan tüm tüketiciler, böylece ALICI, yukarıdaki özel şartları (da) kabul etmiş olmaktadır.
Madde 6 - GÜVENLİK-GİZLİLİK, KİŞİSEL BİLGİLER, ELEKTRONİK İLETİŞİMLER VE FİKRİ-SINAİ HAKLAR İLE İLGİLİ KURALLAR
INTERNET SİTESİ'nde bilgilerin korunması, gizliliği, işlenmesi-kullanımı ve iletişimler ile diğer hususlarda aşağıda cari esasları belirtilen gizlilik kuralları-politikası ve şartlar geçerlidir.
6.1.ALICI tarafından İNTERNET SİTESİ'nde girilen bilgilerin ve işlemlerin güvenliği için gerekli önlemler, SATICI tarafındaki sistem altyapısında, bilgi ve işlemin mahiyetine göre günümüz teknik imkanları ölçüsünde alınmıştır. Bununla beraber, söz konusu bilgiler ALICI cihazından girildiğinden ALICI tarafında korunmaları ve ilgisiz kişilerce erişilememesi için, virüs ve benzeri zararlı uygulamalara ilişkin olanlar dahil, gerekli tedbirlerin alınması sorumluluğu ALICI'ya aittir.
6.2. ALICI SATICI'ya belirtilen iletişim kanallarından ulaşarak veri kullanımı-işlenmelerini ve/veya aynı kanallardan kanuni usulünce ulaşarak ya da kendisine gönderilen elektronik iletişimlerdeki red hakkını kullanarak iletişimleri her zaman için durdurabilir. ALICI'nın bu husustaki açık bildirimine göre, kişisel veri işlemleri ve/veya tarafına iletişimler yasal azami süre içinde durdurulur; ayrıca dilerse, hukuken muhafazası gerekenler ve/veya mümkün olanlar haricindeki bilgileri, veri kayıt sisteminden silinir ya da kimliği belli olmayacak biçimde anonim hale getirilir. ALICI isterse kişisel verilerinin işlenmesi ile ilgili işlemler, aktarıldığı kişiler, eksik veya yanlış olması halinde düzeltilmesi, düzeltilen bilgilerin ilgili üçüncü kişilere bildirilmesi, verilerin silinmesi veya yok edilmesi, otomatik sistemler ile analiz edilmesi sureti ile kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz, verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebi ile zarara uğrama halinde giderilmesi gibi konularda SATICI'ya her zaman yukarıdaki iletişim kanallarından başvurabilir ve bilgi alabilir. Bu hususlardaki başvuru ve talepleri yasal azami süreler içinde yerine getirilecek yahut hukuki gerekçesi tarafına açıklanarak kabul edilmeyebilecektir.
6.3. INTERNET SİTESİ'ne ait her türlü bilgi ve içerik ile bunların düzenlenmesi, revizyonu ve kısmen/tamamen kullanımı konusunda; SATICI'nın anlaşmasına göre diğer üçüncü sahıslara ait olanlar hariç; tüm fikri-sınai haklar ve mülkiyet hakları SATICI'ya aittir.
6.4. SATICI yukarıdaki konularda gerekli görebileceği her türlü değişikliği yapma hakkını saklı tutar; bu değişiklikler SATICI tarafından INTERNET SİTESİ'nden veya diğer uygun yöntemler ile duyurulduğu andan itibaren geçerli olur.
6.5. INTERNET SİTESİ'nden ulaşılan diğer sitelerde kendilerine ait gizlilik-güvenlik politikaları ve kullanım şartları geçerlidir, oluşabilecek ihtilaflar ile menfi neticelerinden SATICI sorumlu değildir.
Madde 7 - GENEL HÜKÜMLER
7.1. Sözleşme konusu Ürün, taahhüt edilen teslim süresi içerisinde ve her halükârda 30 (otuz) günlük yasal süreyi aşmamak koşulu ALICI'ya veya İNTERNET SİTESİ'nde gösterdiği adresteki üçüncü kişi/kuruluşa aşağıda ve işbu Sözleşme’nin 2. maddesinde belirtilen esaslarda teslim edilir. Ancak Alıcı’nın isteği veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan Ürün’lerde teslim süresi ilgili 30 (otuz) günü aşabilecektir. Bu kapsamda, sipariş durumu “Ön Sipariş” veya ALICI’nın isteği veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan “Sipariş Üzerine Üretim” olarak belirtilen Ürün’ler için teslimat süresi 30 (otuz) günü aşabilecektir. Dolayısıyla Alıcı, “Sipariş Üzerine Üretim” ya da “Ön Sipariş” statüsünde olan bir Ürün satın aldığında, teslimatın 30 (otuz) gün içerisinde yapılmaması durumu Sözleşme’ye aykırılık sayılmayacak ve dolayısıyla ALICI bu nedenle Sözleşme’yi feshedemeyecektir. SATICI, Ürünler'i, gönderileri için anlaşmalı kargo firması aracılığı ile göndermekte ve teslim ettirmektedir. Bu kargo firmasının ALICI'nın bulunduğu yerde şubesi olmaması halinde, ALICI'nın Ürünü, kargo firmasının, SATICI tarafından bildirilen bir diğer yakın şubesinden teslim alması gerekmektedir.
7.2 Genel olarak ve aksi açıkca belirtilmediği sürece teslimat masrafları (kargo ücreti vb.) ALICI'ya aittir. SATICI, satış anında yürüttüğü ve İNTERNET SİTESİ'nde şartlarını ilan ettiği kampanyalara bağlı olarak söz konusu teslimat masraflarının tamamını ya da bir kısmını ALICI'ya yansıtmayabilir. Cayma hakkının sipariş konusu ürünlerin tamamı için kullanıldığı haller ile bir kısmı için kullanıldığı durumlarda ALICI’nın herhangi bir SATICI kampanyasının asgari tutarında alışveriş sureti ile indirim veya aynı mahiyette olmak üzere bedelsiz (hediye) ürün aldığı haller ile hediye çeki vb. kazandığı/kullandığı tüm hallerde, cayma hakkının sipariş konusu ürünlerin tamamı veya bir kısmı için kullanılması neticesinde söz konusu asgari bedelin altına inilmiş yahut herhangi bir surette hediye çeki vb. kazanım/kullanımı şartı ortadan kalkmış, böylece genel ifadesi ile kampanyadan yararlanma şartları / kazanım veya kullanım şartları ALICI tarafından bozulmuş-uyulmamış ise, söz konusu indirimin/iskontonun (varsa keza hediye ürün bedelinin) tamamı ALICI'ya iade edilecek tutardan mahsup edilerek, yetmediği hallerde alışverişi sırasında kullandığı ödeme aracından (kredi kartı vb. dahil) tahsil olunur; ALICI alışverişi sebebi ile (sanal/fiziki) hediye çeki, puanı vb. kazanmış ise bu iptal edilir, (sanal veya fiziki) hediye çeki, puan vb. kullanmış ise bedelinin tamamı yine ALICI'ya iade edilecek tutardan mahsup edilir, yetmediği hallerde yukarıdaki gibi tahsil olunur. Bu hükümler, cayma hakkının kullanıldığı hallerin yanısıra, ayıplı ürünler hariç ürün iadesinin söz konusu olduğu diğer tüm hallerde de aynen tatbik edilir.
7.3. Ürünlerin teslimatı anında ALICI'nın adresinde bizatihi bulunmaması ve adresteki kişilerin teslimatı kabul etmemesi durumunda SATICI, bu husustaki edimini yerine getirmiş kabul edilecektir. Adreste teslim alacak bir kimsenin olmaması durumunda kargo firması ile temas kurarak ürünlerin sevkiyatını takip etmek ALICI'nın sorumluluğundadır. Ürün, ALICI'dan başka bir kişi/kuruluşa teslim edilecek ise, teslim edilecek kişi/kuruluşun adresinde bulunmaması veya teslimatı kabul etmemesinden SATICI sorumlu tutulamaz. Bu hallerde ALICI'nın Ürün'ü geç teslim almasından kaynaklanan her türlü zarar ile Ürün'ün kargo şirketinde beklemiş olması ve/veya kargonun SATICI'ya iade edilmesinden dolayı oluşan giderler de ALICI'ya aittir.
7.4. ALICI, Ürün'ü teslim aldığı anda kontrol etmekle ve Ürün'de kargodan kaynaklanan bir sorun gördüğünde, Ürün'ü kabul etmemek ve Kargo firması yetkilisine tutanak tutturmakla sorumludur. Aksi halde SATICI sorumluluk kabul etmeyecektir.
7.5. ALICI'nın, SATICI tarafından aksi yazılı öngörülmemiş ise, Ürün'ü teslim almadan önce bedelini tamamen ödemiş olması gerekir. Peşin satışlarda teslimattan önce Ürün bedeli SATICI'ya tamamen ödenmediği, taksitli satışlarda vadesi gelen taksit tutarı tediye edilmediği takdirde SATICI, tek taraflı olarak sözleşmeyi iptal edebilir ve Ürün'ü teslim etmeyebilir. Ürün teslimatı sonrasında herhangi bir sebepten dolayı, işlem yapılan kredi kartının ait olduğu Banka/finansman kurumunun Ürün bedelini SATICI'ya ödememesi ya da ödediği bedeli geri talep etmesi halinde, Ürün en geç 3 gün içinde ALICI tarafından SATICI'ya iade edilir. Ürün bedelinin ödenmemesi ALICI’nın bir kusurundan veya ihmalin kaynaklanıyor ise kargo masrafları ALICI tarafından karşılanacaktır. SATICI'nın iadeyi kabul etmeksizin Ürün bedeli alacağını takip dahil diğer tüm akdi-kanuni hakları ayrıca ve her halükarda saklıdır. Tereddüte mahal vermemek bakımından; ALICI'nın satış bedelini, bankalardan (finansman kuruluşları dahil) sahip olduğu kredi kartı, taksit kart v.b. ile ödediği hallerde, bu kartların sağladığı tüm imkanlar doğrudan kartı veren kuruluşça sağlanmış kredi ve/veya taksitli ödeme imkanlarıdır; bu çerçevede gerçekleşen ve SATICI'nın bedelini defaten veya peyder pey tahsil ettiği Ürün satışları işbu Sözleşme’nin tarafları yönünden kredili veya taksitli satış değildir, peşin satıştır. SATICI'nın kanunen taksitle satış sayılan hallerdeki yasal hakları (taksitlerin ödenmemesi halinde sözleşmeyi fesih ve/veya kalan borcun tümünün temerrüt faizi ile birlikte ödenmesini talep hakları dahil) ilgili mevuzat çerçevesinde mevcut ve saklıdır. ALICI'nın temerrüdü durumunda yürürlükteki kanunların öngördüğü şekilde aylık oranda temerrüt faizi tatbik edilir.
7.6. Ürün'ün normal satış/teslimat koşulları dışında olağanüstü durumlar (hava muhalefeti, yoğun trafik, deprem, sel, yangın gibi) nedeni ile yasal azami 30 günlük süre zarfında teslim edilememesi söz konusu ise, SATICI teslimat ile ilgili olarak ALICI'yı bilgilendirir. Bu durumda ALICI siparişi iptal edebilir, benzer bir ürün sipariş edebilir veya olağanüstü durum sonuna kadar bekleyebilir.
7.7. SATICI tarafından Sözleşme konusu Ürün'ün herhangi bir sebeple tedarik edemeyeceğinin anlaşılması halinde, SATICI bu durumu öğrendiği tarihten itibaren üç (3) gün içinde açık bir şekilde ALICI'yı kanuna uygun yöntemle bilgilendirmek ve sözlü/yazılı onayını almak kaydıyla, eşit kalite-fiyatta başka bir mal/hizmeti tedarik edebilir ve Sözleşme konusu taahhüdünü bu suretle yerine getirmiş sayılır. ALICI söz konusu onayı verip vermemekte her bakımdan serbesttir ve onay vermediği hallerde sipariş iptaline (Sözleşme feshine) ilişkin akdi-kanuni hükümler uygulanır.
7.8. Sözleşme-kanuna uygun caymalar dahil sipariş iptallerinde ve Sözleşme fesihlerinde, Ürün bedeli tahsil edilmiş ise, azami 14 gün içinde ALICI'ya iade edilir. Aşağıdaki kuralın gerekleri saklıdır. ALICI'nın SATICI'ya Ürün bedeli tediyesinde kullandığı ödeme aracına uygun bir şekilde yapılır. Örneğin Kredi kartlı ödemelerde iade işlemi de ALICI kredi kartına İade kartındaki veya hediye kartındaki bakiyenin kullanıldığı siparişlerde İade kartı veya hediye kartı ile ödenen tutar kadar iade tutarı kullanılan karta göre İade kartına veya hediye kartına yapılacaktır.Kredi kartı ile yapılan ödemede Ürün tutarı, siparişin ALICI tarafından iptal edilmesinden sonra aynı sürede ilgili bankaya iade edilir; bu tutarın bankaya iadesi işleminin SATICI tarafından yapılmasında sonra ALICI hesaplarına yansıması tamamen banka işlem süreci ile ilgili olduğundan, ALICI olası gecikmeler için SATICI’nın herhangi bir şekilde müdahalesi ve sorumluluk üstlenmesinin mümkün olamayacağını şimdiden kabul eder (bankaların iadeyi ALICI hesabına yansıtma işlemleri genellikle üç haftayı bulabilmektedir). Ödemenin taksitli yapılması halinde, SATICI ürün bedelinin tamamını ALICI’nın ödeme yaptığı bankaya tek seferde ödemektedir. Bu tutar Banka tarafından ALICI’nın sipariş sırasında seçtiği ay kadar taksitle iade edilecektir. ALICI’nın İade kartındaki bakiye ile ödediği tutarın iadesi yine bu iade kartına, hediye kartındaki bakiye ile ödediği tutarın iadesi hediye kartına aktarılacaktır. ALICI, istediği tarihte bu kartında yer alan bakiye tutarını kullanarak www.divarese.com sitesi üzerinden sipariş verebilecek veya Divarese mağazasından ürün satın alımı gerçekleştirebilecektir. .
SATICI'nın iade edilecek bedel için, bu Sözleşme ve kanundan doğan mahsup, indirim ve tenzilat hakları vardır ve saklıdır. Sözleşme'nin SATICI'nın edimini ifa etmemesinden ötürü ALICI tarafından feshedildiği hallere ilişkin ALICI kanuni hakları da saklı ve mevcuttur.
7.9. ALICI Ürün ve satışla ilgili talep ve şikayetlerini, Sözleşme'nin giriş kısmındaki SATICI iletişim kanallarından ulaşarak, sözlü veya yazılı şekilde SATICI'ya bildirebilir.
7.10. Yukarıda 3. maddede yazılı hususların bir kısmı mahiyeti itibari ile bu Sözleşme'de yer almayabilir; bununla beraber, ALICI tarafından İNTERNET SİTESİ'nde görülen/onaylanan Ön Bilgilendirmelerde, keza İNTERNET SİTESİ'nin --ilgisine göre satış aşamaları veya genel-- bilgilendirme sayfaları/bölümlerinde yer almaktadır.
7.11. ALICI, kabulü sonrasında bildirdiği e-posta (mail) adresine gönderildiklerinden, söz konusu Bilgilendirmelere ve bu Sözleşme'ye, anılan maili cihazına kaydedip saklayarak her zaman ulaşabilir ve inceleyebilir. Öte yandan, SATICI nezdindeki sistemlerde üç yıl süre ile muhafaza edilir.
7.12. Bu Sözleşme'den ve/veya uygulanmasından doğabilecek her türlü uyuşmazlığın çözümünde SATICI kayıtları (bilgisayar-ses kayıtları gibi manyetik ortamdaki kayıtlar dahil) delil oluşturur; tarafların ilgili emredici yasal düzenlemelerden bu hususta doğan hakları geçerli ve saklıdır.
Madde 8 - ALICI'NIN KANUNİ BAŞVURU YOLLARI - YETKİLİ YARGI MERCİLERİ
Bu Sözleşme'den doğabilecek uyuşmazlıklarda, Ticaret Bakanlığı'nca yasa gereği her yıl belirlenen-ilan edilen parasal sınırlar dâhilinde ALICI’nın yerleşim yerindeki İl ve İlçe Tüketici Hakem Heyetleri, bu sınırları aşan durumlarda Tüketici Mahkemeleri -etkilidir. ALICI, bu çerçevede, yukarıda anılan parasal sınırlar dahilinde yerleşim yerindeki (ikametgahındaki) Hakem Heyetleri ile Kanun’un 73/A maddesi uyarınca dava açılmadan önce arabulucuya başvurulması şartı ile Tüketici Mahkemeleri'ne başvurabilir.
ALICI, işbu Sözleşme'de ve ayrılmaz parçasını oluşturan sipariş-sözleşme ön bilgilendirmelerinde (İNTERNET SİTESİ'nde) yazılı tüm koşulları ve açıklamaları okuduğunu, satışa konu Ürün/Ürün'lerin temel özellik-nitelikleri, satış fiyatı, ödeme şekli, teslimat koşulları, SATICI ve satışa konu Ürün ile ilgili diğer tüm ön bilgiler-bilgilendirmeler ve cayma hakkı ile kişisel bilgiler-elektronik iletişim ve ödül puanları koşulları dahil bu Sözleşme'nin 3. maddesinde yazılı bütün hususlarda önceden bilgi sahibi olduğunu, tamamını İNTERNET SİTESİ'nde elektronik ortamda gördüğünü ve yine tüm bunlara elektronik ortamda teyit-onay-kabul-iznini vererek Ürün'ü sipariş ile işbu Sözleşme hükümlerini kabul ettiğini kabul ve beyan eder.
Gerek söz konusu ön bilgilendirmeler, gerek bu Sözleşme, ALICI'nın SATICI'ya bildirdiği yukarıdaki elektronik posta (mail) adresine de gönderilmekte, anılan elektronik postada siparişin alındığı teyidi sipariş özeti ile birlikte ayrıca yer almaktadır.
Madde 9 – YÜRÜRLÜK
9 (dokuz) maddeden ibaret işbu Sözleşme, Taraflarca okunarak, işlem tarihinde ALICI tarafından elektronik ortamda onaylanarak akdedilmiş ve yürürlüğe girmiştir.